Regulamin Kampanii informacyjnej
“Talent Solutions Right Management”
w ManpowerGroup Sp. z o.o.
Postanowienia ogólne
- Organizatorem Kampanii informacyjnej „Talent Solutions Right Management” (dalej: „Kampania informacyjna”) jest spółka ManpowerGroup Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 68, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000062137, NIP 526-24-93-733, kapitał zakładowy 2.350.000 zł (dalej „Usługodawca”).
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady Kampanii informacyjnej.
- Z Kampanii informacyjnej może skorzystać osoba fizyczna, albo działająca przez osobę umocowaną osoba prawna, albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która wyraziła na to zgodę (dalej również: „Uczestnik”).
- Celem Kampanii informacyjnej jest poszerzenie wiedzy na temat usługi Right Management i wsparcia organizacji w procesie zmian dedykowana do osób, które uprzednio wyraziły zgodę poprzez aplikację na stronie: https://rightmanagement.talentsolutions.pl/outplacement na przesyłanie do nich materiałów informacyjnych.
- Kampania informacyjna polega na przesłaniu drogą elektroniczną (w formie wiadomości e-mail) materiałów szkoleniowych dotyczących usługi Right Management. Materiały szkoleniowe dostępne są także na stronie: https://www.right.com/outplacement-course.
- Warunkiem udziału w Kampanii informacyjnej jest wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji marketingowych oraz akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Uczestnik dobrowolnie może wyrazić dodatkową zgodę na kontakt ze strony Usługodawcy, dla osób zainteresowanych rozwiązaniami oferowanymi przez Usługodawcę.
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Usługodawca – Spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej ManpowerGroup tj. ManpowerGroup Sp. z o.o., MP Transactions Sp. z o.o., MP Services Sp. z o.o., ManpowerGroup Solutions Sp. z o.o., MP Actions Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Prostej 68 w Warszawie oraz MP Management Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Kopcińskiego 79 w Łodzi;
- Uczestnik – osoba fizyczna albo działająca przez osobę umocowaną osoba prawna, albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która wyraziła zgodę poprzez aplikację na otrzymywanie informacji marketingowych dotyczących Kampanii informacyjnej;
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający ogólne warunki korzystania z Kampanii informacyjnej,
- Uczestnictwo – zgoda na udział w Kampanii informacyjnej wyrażona podczas rejestracji na stronie https://rightmanagement.talentsolutions.pl/pl/outplacement i prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Formularz rejestracyjny – dostępny na stronie https://rightmanagement.talentsolutions.pl/pl/outplacement formularz, wypełniany celem chęci uczestnictwa w Kampanii informacyjnej. Formularz zawiera następujące pola do uzupełnienia: imię i nazwisko, adres e-mail, nazwa firmy, nazwa stanowiska oraz państwa.
- Right Management – kompleksowe wsparcie dla organizacji w zakresie przeprowadzania zwolnień w organizacji oraz wsparcia dla pracowników w poszukiwaniu nowych możliwości zatrudnienia, z uwzględnieniem: doradztwa dla organizacji przy projektowaniu procesu zmian w organizacji, szkoleń dla organizacji w zakresie wdrażania zmian w organizacji, zarzadzania zmianą, zarządzania komunikacją, wsparcia dla pracowników klienta w zakresie outplacementu grupowego i outplacementu indywidualnego, redeployment.
- Materiały informacyjne – przesyłane drogą elektroniczną (w formie serii e-mail) materiały szkoleniowych dotyczących usługi Right Management. Materiały szkoleniowe dostępne są także na stronie: https://www.right.com/outplacement-course. Kampania informacyjna obejmuje materiały na temat przeprowadzania organizacji przez zmiany
Warunki uczestnictwa
- Uczestnik wyraża zgodę na udział w Kampanii informacyjnej poprzez podanie swoich danych: imienia i nazwiska, adresu e-mail, nazwy firmy, nazwy stanowiska oraz państwa, a następnie akceptację regulaminu i potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności poprzez kliknięcie okna dialogowego „Rozpocznij kurs”.
- Przed przystąpieniem do wypełnienia Formularza, Uczestnik powinien zapoznać się z treścią obowiązków informacyjnych określonych w przepisach RODO, w szczególności Polityki Prywatności Aplikacji oraz Regulaminu, oraz ewentualnych innych komunikatów przekazywanych przez Usługodawcę.
- Uczestnik jest zobowiązany podczas aplikacji do podawania prawdziwych i poprawnych danych, w szczególności niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających praw osób trzecich.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną z Uczestnikiem zostaje zawarta z chwilą skutecznego przesłania przez Uczestnika prawidłowo wypełnionego formularza. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
- Umowa może zostać wypowiedziana lub odwołana w szczególności w każdym czasie przez Usługodawcę bez podania przyczyn.
- Uczestnictwo jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Komunikacja, o której mowa będzie odbywała się cyklicznie – materiały przesyłane są co dwa dni na wskazany w Formularzu adres e-mail Uczestnika.
- Uczestnik może wycofać wyrażoną zgodę na udział w Kampanii informacyjnej w dowolnym momencie za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected] albo w formie pisemnej na adres pocztowy siedziby Usługodawcy (ul. Prosta 68, 00-838 Warszawa).
- Wycofanie zgody stanowi rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz zaprzestanie świadczenia usług.
- Kampania informacyjna będzie dostępna w dwóch wersjach językowych: polskim, angielskim.
- Dla korzystania z usługi wymagane jest urządzenie z dostępem do Internetu, dowolna przeglądarka internetowa oraz czynna i prawidłowo skonfigurowana poczta elektroniczna.
- Reklamacje dotyczące usługi należy kierować za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. W zgłoszeniu reklamacji należy opisać szczegółowo zaistniały problem. Odpowiedzi na reklamacje udzielane będą w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, pocztą elektroniczną na adres, z którego otrzymano zgłoszenie reklamacji.. W zgłoszeniu reklamacji należy opisać szczegółowo zaistniały problem. Odpowiedzi na reklamacje udzielane będą w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, pocztą elektroniczną na adres, z którego otrzymano zgłoszenie reklamacji.
- Wyłączne prawa do wszelkich elementów, w tym utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 1231), udostępnianych przez Usługodawcę, w szczególności majątkowe prawa autorskie, przysługują Usługodawcy. Uczestnik jest uprawniony do korzystania z ww. treści nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania z Kampanii informacyjnej na terenie całego świata.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłową realizację Kampanii informacyjnej spowodowaną: działaniem siły wyższej; awarią powstałą z winy Uczestnika lub nieprawidłowościami w systemie komputerowym pracownika, jakością łącza (połączenia z Internetem) pracownika; awariami urządzeń dostawców Internetu Uczestnika.
- Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia tych zagrożeń, Uczestnik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie.
Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Uczestników korzystających z usług dostępnych za pośrednictwem Kampanii informacyjnej są przetwarzane na zasadach opisanych w Polityce Prywatności stanowiącej Załącznik nr 1 oraz dostępnej na stronie: Polityka Prywatności
Rozwiązanie umowy lub zmiana Regulaminu
- Usługodawca jest uprawniony do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Uczestnikiem z uzasadnionych przyczyn.
- Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji ze względu na przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej lub przez wzgląd na większą przejrzystość jego postanowień dla Uczestników – w tym przypadku zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na dostosowanie Regulaminu do przepisów prawa lub uzyskanie większej przejrzystości jego postanowień.
- Usługodawca informuje Uczestnika poprzez publikację co najmniej informacji o: treści planowanej zmiany Regulaminu, dacie wejścia zmiany w życie oraz nowej jednolitej treści Regulaminu po zmianach.
- Zmiana Regulaminu nie dotyczy umów o świadczenie usług zawartych na 14 dni przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu. W przypadku takich umów stosuje się zapisy Regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli Uczestnika zawarcia takiej umowy o świadczenie usług.
- Uczestnik, który zawarł z Usługodawcą umowę o świadczenie danej usługi, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy o świadczenie usług rozpoczyna się od dnia zawarcia tej umowy.
- Uczestnik może odstąpić od danej umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przez wysłanie wiadomości e-mail na adres [email protected] lub pisemnie na adres Usługodawcy.
- Usługodawca niezwłocznie przesyła Uczestnikowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od danej umowy w wiadomości e-mail.
Postanowienia końcowe
- Regulamin Kampanii informacyjnej jest dostępny na https://rightmanagement.talentsolutions.pl/pl/outplacement.
- Kampania informacyjna pełni wyłącznie funkcję informacyjną i nie zobowiązuje do niczego Usługodawcy ani pracowników Usługodawcy.
- Usługodawca informuje, że z tytułu komunikacji nie otrzymuje żadnych benefitów płacowych i pozapłacowych.
- Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami, sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Spory wynikające z Regulaminu, których nie udało się rozwiązać między Użytkownikami i Usługodawcą na drodze polubownej, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Regulamin wchodzi w życie. z dniem 08.10.2024.
Załączniki:
- Polityka prywatności ManpowerGroup
- Zasady postępowania z nielegalnymi treściami
Załącznik nr 1
Polityka Prywatności
Nadrzędnym celem ManpowerGroup jest zapewnienie poufności, bezpieczeństwa danych osobowych naszych Klientów, Pracowników, Kandydatów do Pracy oraz Użytkowników Serwisu jak również przejrzystość i zgodność z prawem w związku z ich przetwarzaniem.
Polityka Prywatności opisuje sposób ochrony i przetwarzania danych osobowych zgodnie ze standardami określonymi w obowiązujących przepisach prawnych.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH – OŚWIADCZENIE O WSPÓŁADMINISTRACJI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dz.Urz. UE L 119 z 4.5.2016 r. (dalej jako: RODO) informujemy, że Współadministratorami danych osobowych są spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej ManpowerGroup (dalej jako WADO):
ManpowerGroup Sp. z o.o. – KRS 0000062137, siedziba: 00-838 Warszawa, ul. Prosta 68
MP Transactions Sp. z o.o. – KRS 0000339387, siedziba: 00-838 Warszawa, ul. Prosta 68
MP Services Sp. z o.o. – KRS 0000228311, siedziba: 00-105 Warszawa, ul. Prosta 68
MP Actions Sp. z o.o. – KRS 0000234796, siedziba: 00-838 Warszawa, ul. Prosta 68
ManpowerGroup Solutions Sp. z o.o. – KRS 0000373518, siedziba 00-838 Warszawa, ul. Prosta 68
MP Management Sp. z o.o. – KRS 0000482136, siedziba: 90-033 Łódź, ul. Kopcińskiego 79
SPOSOBY POZYSKIWANIA DANYCH
Bezpośrednio od Podmiotów Danych w ramach prowadzonych procesów rekrutacyjnych, najczęściej poprzez wyrażenie przez Kandydata chęci wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym poprzez formularze rekrutacyjne, konto kandydata, ankiety na targach pracy oraz drogą telefoniczną;
Bezpośrednio od Podmiotów Danych uzyskane podczas korzystania przez Podmioty Danych ze strony internetowej;
Bezpośrednio od Podmiotów Danych w momencie zatrudnienia pracownika (formularze zatrudnienia, umowy o pracę, umowy cywilnoprawne, B2B, skierowania na badania lekarskie);
Bezpośrednio od Podmiotów Danych w momencie przystępowania do programów Benefitowych oraz szkoleń wewnętrznych;
Pośrednio, w ramach udostępnienia danych przez innych administratorów na podstawie przepisów prawa, lub w jako procesor w ramach powierzenia dla realizacji celów wskazanych przez innego administratora;
Pośrednio, w ramach wzajemnego udostępniania danych przez partnerów biznesowych, klientów i usługodawców, w tym danych kontaktowych reprezentantów i pracowników stron umów.
Pośrednio, w ramach udostępniania danych osobowych przez podmioty trzecie i partnerów biznesowych.
OBSZARY WSPÓŁADMINISTRACJI
W ramach działalności Grupy Kapitałowej ManpowerGroup i wszystkich wchodzących w jej skład spółek zależnych wyróżniamy niżej opisane obszary współadministracji:
– REKRUTACJA – obszar rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej prowadzony wspólnie w imieniu wszystkich spółek z wykorzystaniem wspólnej bazy danych kandydatów do pracy,
– OBSŁUGA KADROWO-PŁACOWA – pracowników wewnętrznych oraz zewnętrznych i tymczasowych, którą wykonuje wspólny dla wszystkich spółek dział kadr i płac,
– PAYROLL – obsługa płacowa pracowników zewnętrznych i tymczasowych, którą wykonuje wspólny dla wszystkich spółek dział Payroll,
– KSIĘGOWOŚĆ – prowadzona dla wszystkich spółek przez wspólny dział księgowości,
– MARKETING I PUBLIC RELATIONS – realizowany przez osoby zatrudnione w WADO wspólnie dla wszystkich spółek,
– OBSŁUGA I DORADZTWO PRAWNE – obszar współpracy z klientami, prowadzenie rejestru umów handlowych prze jeden dział prawny i umów z klientami.
ZASADNICZE KATEGORIE PODMIOTÓW DANYCH OSOBOWYCH, KTÓRE PRZETWARZAMY
– kandydaci do pracy;
– pracownicy tymczasowi zatrudnieni w oparciu o przepisy ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych;
– pracownicy zewnętrzni świadczący pracę lub wykonujący usługi u Klienta;
– pracownicy wewnętrzni WADO;
– użytkownicy niniejszego serwisu internetowego;
– pracownicy lub współpracownicy naszych Klientów lub Dostawców.
CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane:
- a) w celu kontaktu zwrotnego tj. w celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez Użytkownika za pośrednictwem formularza kontaktowego pytania i uzyskania informacji o ofercie Współadministratorów – przetwarzanie danych przez Współadministratorów następuje w tym przypadku w oparciu o zgodę Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- b) w celach realizacji uzasadnionych interesów Współadministratorów, związanych z prowadzeniem serwisu internetowego, w tym analizowaniem korzystania przez Użytkownika z witryny internetowej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- c) w celu realizacji uzasadnionych interesów Współadministratorów, które mogą obejmować m.in. ustalenie, dochodzenie i obronę roszczeń, zapobieganie przestępstwom oraz prowadzenie związanych z nimi dochodzeń, zapewnienie rozliczalności zgodnie z RODO, zarządzanie działalnością gospodarczą i jej dalszy rozwój, w tym zarządzanie ryzykiem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- d) w celach marketingu bezpośredniego Współadministratorów, w tym doboru usług do potrzeb Użytkowników (w tym profilowania) w oparciu o pliki cookies i inne podobne technologie, o których mowa w pkt 9 – przetwarzanie danych przez Współadministratorów następuje w tym przypadku w oparciu o uzasadniony interes Współadministratorów (art. 6 ust. 1 lit. f, a RODO);
- e) w celach marketingowych Współadministratorów, realizowanych w szczególności za pomocą usługi newsletter, wynikających ze zgody udzielonej przez Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- f) w celu prowadzenia procesu rekrutacyjnego na podstawie zgody kandydatów do pracy oraz pracowników na przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO;
- g) w celu zawarcia umowy, wykonania umowy oraz realizacji umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- h) w celu realizacji obowiązków prawnych podmiotu zatrudniającego, wynikających zwłaszcza z przepisów prawa pracy oraz obowiązków agencji pracy tymczasowej wynikających z przepisów Ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE PODMIOTOM DANYCH
Informujemy, że wszystkim Podmiotom Danych, których dane pozyskujemy bezpośrednio przysługuje (w zależności od podstawy prawnej przetwarzania) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, prawo żądania od WADO dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz w przypadku podmiotów danych, których dane zostały uzyskane bezpośrednio od podmiotów, których dane dotyczą – także prawo do przenoszenia danych.
Informujemy, iż wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych prosimy o wycofywanie zgód drogą pisemną na adres siedziby lub elektroniczną.
Realizacja wyżej wymienionych praw jest możliwa poprzez formularz dostępny na stronie Portalu Obsługi Zgłoszeń. Dla osób nie korzystających z Internetu, WADO zapewnia możliwość zgłoszenia żądania drogą pocztową: ul. Prosta 68, 00-838, Warszawa lub przez osobiste złożenie żądania w siedzibie lub dowolnym oddziale WADO.
Podmiotom Danych przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (UODO, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Ponadto informujemy że:
– wobec Podmiotów Danych nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez istotnego udziału człowieka), w tym dane osobowe Podmiotów Danych nie będą co do zasady podlegały profilowaniu przez WADO.
– w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawne, wszystkim Podmiotom Danych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
PRZEKAZANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Co do zasady, Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który tworzą państwa Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Lichtenstein. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, wobec której wobec której 28 czerwca 2021 r. Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony danych osobowych.
W niektórych przypadkach, w szczególności w związku z realizacją współpracy z dostawcami rozwiązań informatycznych lub koniecznością przekazania danych do potencjalnego pracodawcy, Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do innych państw trzecich. W takim przypadku będą stosowane zabezpieczenia danych osobowych, o których mowa w art. 46-49 RODO np. w postaci standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską.
ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe, w zależności od celu i podstawy prawnej, możemy przekazywać częściowo lub w całości innym podmiotom. Odbiorcami danych osobowych najczęściej są:
– klienci WADO, w tym przede wszystkim podmioty poszukujące kandydatów do pracy;
– usługodawcy – podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu i wg naszych wskazówek oraz w ściśle określonym przez nas celu;
– dostawcy usług infrastrukturalnych, informatycznych, technicznych i konserwacyjnych;
– dostawcy usług benefitowych;
– instytucje publiczne – którym dane przekazywane są na podstawie przepisów prawa;
– firmy audytorskie, doradcy podatkowi, kancelarie prawne i inne.
OKRES RETENCJI DANYCH OSOBOWYCH
Współadministratorzy przetwarzają dane osobowe Użytkownika w sposób i przez okres jaki jest niezbędny dla zrealizowania celów, dla których dane zostały zebrane.
W przypadku przetwarzania danych:
- a) na podstawie zgody Użytkownika – dane Użytkownika będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody;
- b) w celu zapewnienia zgodności z nałożonymi na Współadministratorów obowiązkami prawnymi – dane Użytkownika będą przetwarzane przez okres wymagany przepisami prawa;
- c) w celach marketingu bezpośredniego Współadministratorów, w tym doboru usług do potrzeb Użytkownika (profilowania) – dane Użytkownika będą przetwarzanie do czasu wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu lub cofnięcia zgody;
- d) w celu zawarcia, wykonania, realizacji umowy – do czasu zakończenia współpracy i upływu okresów przedawnienia;
- e) w celach realizacji innych uzasadnionych interesów Współadministratorów – dane będą przetwarzane do czasu realizacji uzasanionych interesów WADO lub uwzględnienia wniesionego przez Użytkownika sprzeciwu lub upływu okresu przedawnienia roszczeń.
W przypadku procesów rekrutacyjnych okres retencji danych osobowych w naszej organizacji został ustalony na okres 1 miesiąca od daty zakończenia bieżącej rekrutacji , a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych na potrzeby przyszłych rekrutacji – przez okres do lat 3 lat od złożenia aplikacji lub do czasu wycofania zgody na przetwarzanie – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze.
Po zakończeniu procesu rekrutacji dane mogą być przechowywane przez okres niezbędny do celów ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes WADO w rozumieniu art. 6, ust. 1 lit. f RODO.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie przepisów prawa WADO stosuje okres retencji zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
W przypadku danych przetwarzanych do realizacji prawnie uzasadnionego interesu WADO, poza stosunkiem umownym, dane przetwarzamy tak długo, jak długo mamy uzasadniony interes.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Podchodzimy bardzo poważnie do ochrony danych osobowych dlatego w ramach działalności jako WADO (stosowną uchwałą jako każda ze spółek) powołaliśmy jednego, wspólnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować za pomocą e-maila: [email protected], drogą pocztową: ul. Prosta 68, 00-838, Warszawa oraz przez formularz dostępny na stronie Portalu Obsługi Zgłoszeń (klik).
Załącznik nr 2
Zasady postępowania z nielegalnymi treściami
- Nielegalne treści i inne zabronione treści.
- Zgłaszanie nielegalnych treści.
- Reagowanie na nielegalne treści.
- Nakazy organów sądowych lub administracyjnych.
- Sprawozdania
- Pozostałe informacje
- Nielegalne treści i inne zabronione treści
W ramach korzystania z świadczonych przez nas usług zabronione jest dostarczanie lub przetwarzanie nielegalnych treści. Przez nielegalne treści należy w szczególności rozumieć treści:
- naruszające obowiązujące prawo, w tym poprzez promowanie, pochwalanie lub podżeganie do terroryzmu, wykorzystywania seksualnego lub okrucieństwa wobec dzieci lub dorosłych, przestępczości zorganizowanej, handlu ludźmi lub powodowania uszczerbku na zdrowiu,
- nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
- propagujące faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa,
- naruszające prawa osobiste lub majątkowe osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej, lub
- naruszające prywatność osób trzecich.
Zabronione jest również dostarczanie lub przetwarzanie treści sprzecznych z dobrymi obyczajami, w szczególności treści wulgarnych lub obscenicznych lub propagujących nienawiść z innych przyczyn niż wskazane w akapicie powyżej.
- Zgłaszanie nielegalnych treści
Mogą Państwo zgłosić nielegalne treści dostarczane lub przetwarzane z wykorzystaniem świadczonych przez nas usług poprzez wypełnienie i przesłanie formularza znajdującego się tutaj.
Zgłoszenie powinno zawierać wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których uważają Państwo, że zgłaszana informacja stanowi nielegalną treść, jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji (np. adres URL) oraz oświadczenie potwierdzające powzięte przez Państwo w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
Formularz umożliwia podanie imienia, nazwiska lub nazwy oraz adresu email, jednak informacje te nie są konieczne do dokonania zgłoszenia. Należy jednak pamiętać, że ustalenie tożsamości może być konieczne do ustalenia czy dana treść stanowi nielegalną treść (np. w przypadku naruszenia dóbr osobistych).
Jeżeli zdecydują się Państwo na podanie swojego adresu email, prześlemy Państwu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia niezwłocznie po jego otrzymaniu. Poinformujmy także o naszej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie oraz umożliwimy Państwu odwołanie się od tej decyzji poprzez przesłanie odpowiedzi na wiadomość informującą o podjętej decyzji.
- Reagowanie na nielegalne treści
Monitorowanie
Nie prowadzimy monitoringu ogólnego treści przekazywanych lub przechowywanych przez użytkowników świadczonych przez nas usług. Nie mamy również możliwości uzyskania dostępu do treści przekazywanych lub przechowywanych przez użytkowników świadczonych przez nas usług, a niedostępnych publicznie poza przypadkami określonymi w rozdziale „4. Nakazy organów sądowych lub administracyjnych”.
Działania
W razie uznania, że dana treść narusza zakaz dostarczania lub przetwarzania nielegalnych treści opisany w rozdziale „2. Nielegalne treści i inne zabronione treści”, podejmiemy działania mające na celu:
- ograniczenie widoczności treści naruszających zakaz;
- usunięcie treści naruszających zakaz; lub
- zawieszenie użytkownikowi lub klientowi dopuszczającemu się naruszenia dostępu do świadczonych przez nas usług.
Możemy skorzystać z któregokolwiek z powyższych uprawnień według własnego uznania (co nie oznacza jednak działania w sposób arbitralny – będziemy działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny, kierując się prawami i prawnie uzasadnionymi interesami wszystkich zainteresowanych osób, w tym ich prawami podstawowymi).
Uzasadnienie zastosowanych środków
Najpóźniej w dniu nałożenia ograniczenia, o ile będziemy znać e-mail użytkownika lub klienta, dostarczymy użytkownikowi uzasadnienie zastosowania środków ograniczających oraz umożliwimy mu odwołanie się poprzez przesłanie przez odpowiedzi na wiadomość z uzasadnieniem.
Zgłaszanie przestępstw zagrażających życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób
Jeżeli poweźmiemy informację dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformujemy o swoim podejrzeniu właściwe organy ścigania lub organy sądowe.
- Nakazy organów sądowych lub administracyjnych
Nakaz podjęcia działań
W przypadku otrzymania nakazu podjęcia działań przeciwko określonej nielegalnej treści dostarczanej lub przetwarzanej z wykorzystaniem świadczonych przez nas usług, wydanego przez właściwe krajowe organy sądowe lub administracyjne, będziemy mogli podjąć działania określone w rozdziale „3. Reagowanie na nielegalne treści” wobec takich treści oraz uzyskać dostęp do takich treści.
Poinformujemy klienta o podjętych działaniach najpóźniej w momencie podjęcia tych działań, chyba że nakaz będzie wymagał innego momentu powiadomienia lub będzie zabraniał powiadomienia.
Nakaz udzielenia informacji
W przypadku otrzymania nakazu udzielenia określonych informacji na temat co najmniej jednego określonego indywidualnego odbiorcy usługi, wydanego przez właściwe krajowe organy sądowe lub administracyjne, będziemy mogli przekazać informacje objęte nakazem.
Poinformujemy odbiorcę usługi o podjętych działaniach najpóźniej w momencie podjęcia tych działań, chyba że nakaz będzie wymagał innego momentu powiadomienia lub będzie zabraniał powiadomienia.
- Sprawozdania
Raz do roku udostępnimy sprawozdanie dotyczące wszelkiego moderowania przez nas treści w roku poprzednim. Sprawozdania są dostępne tutaj.
- Pozostałe informacje
Wyznaczyliśmy punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych – adres e-mail [email protected].
Kontakt z nami jest możliwy w języku polskim lub angielskim.